Amalie Brandt

Jeg håber du har fået læsebrillerne på !

Her kan du dykke ned i mine kreative projekter fra multimediedesignuddannelsen

ONLINEMAGSIN

Beskrivelse:

Mit første individuelle projekt på studiet var at udarbejde et tematisk online magasin med fokus på medstuderende som målgruppe. Jeg skulle selv stå for alle beslutninger, herunder interviews, kreativt indhold samt produktion af artikler, billeder og illustrationer. Magasinets design skulle understøtte kommunikationen og fange målgruppens opmærksomhed.


Vision:

Min vision var at skabe et online magasin, der skulle inspirere til at inddrage mere genbrugstøj og fremme en studievenlig, bæredygtig livsstil.​

Vejen til resultatet:

Jeg udarbejdede en interviewguide for at undersøge målgruppens shoppevaner og holdning til genbrugstøj, og brugte de vigtigste indsigter til at udvikle en persona, der gav mig et klart overblik over, hvad der kunne skabe større værdi for brugerne. Ved hjælp af moodboards og skitser skabte jeg den visuelle identitet, og gennem søgeordsanalyser fandt jeg relevante søgeord og søgesætninger, som jeg inddrog i mine artikler.

Værktøjer:


Photoshop, html5, css3

MÅLTIDSKASSER

Beskrivelse:

I dette projekt arbejdede vi i grupper med UX/UI design. Opgaven omhandlede et fiktivt måltidskassefirma Nippon, der var inspireret af det japanske køkken. Nippon skulle være en online platform, der hjælper unge, familier, enlige og ældre med at få skræddersyede måltidskasser tilpasset deres behov.

Min opgave:

En stor del af min opgave var udviklingen af Logo, Ikonserie og infographic. Samt tog jeg del i JavaScript i programmeringen, samt bidrog med rapportskrivning, caracter og video til infographic, som vi udarbejde i After Effects.

Vejen til resultatet:
Vi gjorde brug af Double Diamond i vores designproces. Udarbejdede personas på baggrund af User research. Viste vores User flows i Figma, med fokus på interaktionsdesign og onboarding. Samt udførte vi lo-fi og hi-fi test på vores prototyping. På baggrund af design processen, skabte vi en visuel identitet, herunder design af logo, ikon-serie, Illustrator med tilhørende designmanual.

Værktøjer:

Illustrator, Photoshop, After Effects HTML5, CSS3, JavaScript

2. SEMESTER EKSAMEN

Beskrivelse:

2. Semester gruppeeksamen bestod af et tværfagligt projektforløb, som havde til formål at udvikle et koncept og en interaktiv digital prototype for en virksomhed. I eksamen skulle vi vise hvordan konceptet skabte værdi for både kunden og brugerne.

Min opgave:
Min opgave bestod i at finde frem til virksomhedens målgruppe og segmentering, udarbejdelse af persona og kortsortering, samt del i VPC. Designe Ikoner, illustrationer og billede redigering, video til page 404, samt kode header og inspirationssiden, med tilhørende functions i JavaScript. Ligeledes fordelte vi rapportskrivningen ligeligt imellem os.

Vejen til resultatet:

Undervejs brugte vi teorier, metoder og værktøjer fra vores 2. semester, samt inddrog vi modeller og teorier fra 1. semester. Der var særligt fokus på værdiskabelse for både virksomheden og brugeren. Derfor var der stor vægt på udarbejdelsen af  butikkens budskab, visuel identitet og user experience, for at imødekomme målgruppen bedst.

Værktøjer:

Illustrator, Photoshop, Figma, Canva, HTML5, CSS3, JavaScript

HJEMMEPROJEKT

Beskrivelse:

Et hjemmeprojekt for en fiktiv isfabrik, jeg selv har udviklet navn, logo og visuel identitet for. Jeg udviklede dette, for at øve mig i det grafiske. Her var det især emballagen for isen der blev et stort fokuspunkt.

Ikke så meget andet hurlumhej at sige til det, men nyd de her slides og bliv lækkersulten.

En prototypevideo af forsiden fra det website jeg har udarbejdet for “The Frosty Scoop” 

Værktøjer:

Illustrator, Photoshop, Figma, pixapay